Ya Allah! Bukakanlah bagiku pintu-pitu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu kesihatan, pintu nikmat, pintu keberkatan, pintu rezeki, pintu kekuatan, pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu ilmu, pintu keampunan dan pintu Syurga-Mu. Ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Jom Shopping di sini!

Jom Shopping di sini!
Dapatkan produk Tupperware idaman anda DISINI!

Monday 3 November 2014

Melangkah ke temu duga

Assalamualaikum..

Hari ini merupakan hari yang sangat sibuk buat diri saya. Kalau hari2 biasa, saya merupakan penjawat awam, isteri dan juga penjual produk semulajadi, Shaklee.

Tapi hari ini, saya tambah sikit tugas saya iaitu sebagai pencari kerja.hehe.pelik ye seorang penjawat awam turut mencari kerja? Iya, saya merupakan seorang pencari kerja kerana masih belum menemui kepuasan dalam bekerjaya. Status yang telah lama menyepi ini (dah lama tak cari kerja) telah muncul kembali apabila saya menerima panggilan temuduga daripada agensi kerajaan. Kali ini saya agak gementar sebab agensi ini sangat berlainan dengan bidang tugas saya dan ia telah membuatkan saya lebih teruja!!

3 hari sahaja persiapan sebelum saya menjalani temuduga.agak singkat memandangkan terlalu banyak dokumentasi diperlukan selaku penjawat awam ni kan..terkejar2 juga saya dibuatnya.dan malam ini adalah malam sebelum saya berangkat ke KL untuk hadiri temuduga tersebut.  Okey, checklist time!!

1. Kemas baju - baju temuduga dan baju persalinan
2. Dokumentasi - insyaAllah esok siap
3. Sijil2 - transkrip?? Mana saya dah letak ye? Alahai..masa ni pula tak jumpa. Kalau tak, ada.je muncul depan mata.hehe..

Eh, membebel2 camni kadang kala seronok juga. Lepas itu, beri tips pula kepada pembaca.
Okey, tips hari ini ialah tips penjagaan diri untuk menghadiri temuduga.

1. Pastikan anda telah mwnyediakan semua keperluan semasa temuduga
2. Pastikan anda mendapat tidur yang cukup
3. Makanan kenalah jaga.pastikan ia berkhasiat dan tidak mendatangkan kesan sampingan
4. Jangan ulangkaji saat2 akhir.ulangkaji bermaksud tak perlu hafal sangat pasal fakta2 syarikat dan sebagainya
5. Ambillah suplemen yang berkaitan seperti :-
    a. B-Complex - menghilangkan/kurangkan stress
    b. ESP & Mealshakes- sarapan lengkap dan memberi rasa kenyang berpanjangan.takdelah masa       
        temuduga terasa lapar sangat
    c. Vitamin c - menjadikan wajah lebih segar dan bermaya
    d. Vitalea - multivitamin untuk melengkapkan semua nutrisi diperlukan dalam badan.
    e. Omega Guard - semoga dapat kecerdasan dan lebih fokus.

InsyaAllah, bila kesihatan dijaga, temuduga juga dapat dijalani dengan baik. Baiklah, saya nak sambung aktiviti mencari transkrip saya. Jumpa lagi ye..

Salam mesra,
Hanina Sulaiman
Id: 888945
Call/sms/whatapps: 0194725475/0193010149

Pesanan: kalau nak cari produk2 shaklee macam dicadangkan, jangan malu, jangan segan.hubungi saya untuk konsultasi dan juga pembelian pada harga paling best!! ;)

No comments:

Post a Comment